Bizar mooi land! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Bizar mooi land! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Bizar mooi land!

Door: Gaston

Blijf op de hoogte en volg

27 Februari 2006 | Filipijnen, Manilla

He allemaal!

Hier even een berichtje uit de rumoerige Filipijnen. Na vreselijke modderstromen en landslides op Leyte eiland (vlakbij Cebu) en een vergeefse poging tot een coup d'etat afgelopen week, gaat het hier nog erg relax. Die coup was meer een mediahype dan iets anders, maar blijft toch vaag in Manila. Vorig weekend was ik op Bohol eiland waar we het hele eiland hebben bekeken bovenop een lokale bus! Blijft mooi. Ook de kleinste apen ter wereld gezien en de 'chocolate hills' (zie foto's). Ook nog met mijn werk weer naar wat projectgebieden geweest, wat de mooiste momenten van mijn werk zijn. In diep landelijke gebieden slapen in houten hutjes met 8 collega's naast elkaar op een bamboevloer. Geen WC, geen douche, maar een adembenemend uitzicht en heel dankbare mensen die niets weten van de rest van de wereld.Die mensen hoeven dankzij ons niet meer 2 uur naar een rivier te lopen voor water, ze weten nu hoe ze terrassen moeten maken voor hun rijst en groenten te verbouwen en wat vitaminen zijn....
Dan het contrast...Afgelopen 4 dagen naar Borakay geweest, oftwel 'probably the best beach in the world' (Lonely Planet). En daar moet ik denk ik mee instemmen. 22 uur reizen, maar wat een eiland! Heel gaaf gedoken, gemountainbiked en cocktails gedronken in de gaafste loungebars ever. Vanmorgen teruggekomen en nu hard aan t werk. Net mijn website afgemaakt. Ben er best trots op dus kijk maar even als je tijd hebt: www.mfi-cebu.org
OK, dit was weer genoeg voor deze keer. Ik hou jullie op de hoogte en hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!

Groeten
G.

  • 27 Februari 2006 - 11:42

    Thomas:

    tsjemig de pemig, foto's om bij te kwijlen! quite nice actually

  • 27 Februari 2006 - 12:13

    Bregje:

    tsjemig de pemig, ik weet wel waar ik nog op vakantie wil...

  • 28 Februari 2006 - 21:08

    Arthur:

    Hou eens op met het plaatsen van die lekkermakende verhalen en die waanzinnege foto's...

  • 04 Maart 2006 - 05:14

    Emilio:

    Hey broertje!Zo klinkt goed daar, foto's zijn heel gaaf idd! Blij dat alles goed gaat, modderstromen had ik hier ook in de krant gelezen...
    Ha, dus je bent toch gevallen voor Boracay...wij hadden het destijds overgeslagen. Geniet ervan daar en waren je Mortal Kombat skills nog als vanouds??
    Kus E.

  • 04 Maart 2006 - 05:20

    Dor:

    lieve schoonbroert.
    de foto met de spelkompjoeter vind ik het mooist. die valt echt niet te evenaren. Dag!

  • 07 Maart 2006 - 09:09

    Huug:

    terassen voor rijst? volgens mij heb je een zonnesteek..

    Maar verder kan ik alleen maar blijven zeggen dat het fantastisch klinkt en het er evenzo uitziet!

  • 09 Maart 2006 - 01:07

    Erik:

    finish him!

  • 14 Maart 2006 - 16:35

    Chefke:

    He broertje, op een of andere manier had ik weer geen mail gekregen dat je een nieuw berichtje had op je site. Was erg leuk je gisteren aan de lijn te hebben. Moeten we vaker doen, dus schroom niet om nog eens te bellen naar de Elmo en te vragen naar Chefke.
    Super mooie foto's van Borakay. Maak ons maar lekker. Boven op die vulkaar lag je er redelijk af, als ik dat zo zie. Maar goed 'finish him'
    doet het altijd lekker om te ontspannen.

    groeten, kleine grote broer

  • 16 Maart 2006 - 12:59

    Teun:

    tsjemig de pemig,
    gaaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 17287

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: