Eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Eerste maand zit erop!

Door: Gaston

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2006 | Filipijnen, Manilla

He allemaal!
Zo dat was alweer de eerste bizarre maand in dit geweldige land. Tot nu toe heb ik nog niet stil kunnen zitten. Door mijn werk en reizen ben ik meer buiten Cebu City geweest dan erin en dat is cool! Pas weer voor mijn werk 2 uur moeten hiken door de rivieren en bergen (geen wegen daar) om op de top van een berg een klein dorpje te vinden (15 'huisjes') dat wij helpen met watermanagement en milieubeschermende landbouw. Geen electriciteit, geen stromend water, alleen lieve mensen die heel dankbaar zijn voor onze hulp. Verder nog naar een schitterend eiland geweest met 4 vrienden met bizar groen water, hangmatten en banana pancakes! En afgelopen weekend waarschijnlijk het mooiste koraal ooit mogen bekijken (en een enorme octopus!) in Badian in het zuiden van Cebu Island. Al met al is het dus goed vol te houden en iedereen in de NGO vraagt maar de hele tijd of ik niet langer kan blijven...
Mijn werk is naast de vele tripjes naar dorpjes en gebieden die in geen enkele reisgids staan, echt cool. Ik heb al een website gebouwd met hulp van een Deense vriend en ben nu bezig met het zoeken van nieuwe donors. Dit valt niet mee trouwens, dus als iemand tips heeft, graag. OK, ik ga nu weer even klimmen op de klimmuur. Dit doe ik naast het zwemmen best wel veel en is echt kicken! Binnenkort outdoor, waar ik ook veel zin in heb.
Trouwens er zijn hier wel wat landverschuivingen in Leyte provincie (een ander eiland), maar hier hebben we er gelukkig geen last van. Wel echt droevige situatie met duizenden doden. Dit is dus een van de speerpunten van mijn NGO: anti-erosie landbouw etc.dus dit geeft me wel weer extra motivatie (die ik niet echt nodig had...). OK tot snel!

  • 13 Februari 2006 - 07:54

    Harm:

    Yo ziet er erg prettig uit allemaal! Vooral die auto is te cool.

  • 13 Februari 2006 - 08:37

    Thomas:

    Gaston,

    niks van te zeggen, die activisten hebben het zo slecht nog niet!

    Ook goed bezig met je eigen aapje te temmen?

  • 13 Februari 2006 - 10:50

    Joris:

    dat vind ik een gemene opmerking thomas.

  • 13 Februari 2006 - 13:47

    Bregje Broere:

    Doe mij ook zo'n yogho yogho zonsopgang!!

  • 14 Februari 2006 - 18:44

    Bob:

    Ziet er allemaal goed uit man. Eet je wel gezond jongen...:D
    Gr Bob

  • 15 Februari 2006 - 15:38

    Dino:

    He brow,
    Goed om weer wat mooie verhalen uit den vreemde te ontvangen. Erg gaaf weer als ik dat zo allemaal lees en zie. Als het ze lukt om je langer daar te houden moet je me even aanschakelen. Who knows komt je oude broer je dan nog wel opzoeken. In R'dam alles okay.

  • 17 Februari 2006 - 06:42

    Emilio:

    Hey broertje! Kort maar krachtig, volgens mij heb je genoeg te doen daar! Foto's zien er zeer relax uit. Hoeveel kids heb jij al in je backpack geduwd??Kus E.

  • 24 Februari 2006 - 13:14

    Huug:

    maar je studie... heb je daar wel tijd voor?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 17285

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: