Back 2 Work! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Back 2 Work! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Back 2 Work!

Door: Gaston

12 Mei 2006 | Filipijnen, Manilla

He Allemaal,

Zo, na een geweldige trip van een maand door dit adembenemende land zit ik weer in regenachtig Cebu. Jawel, er komt weer een kleine typhoon langs en t regent al 3 dagen aan een stuk! Maar de klimmuur is gelukkig binnen en de laatste weken van mijn vakantie waren heel zonnig. We zijn 2 weken op Palawan geweest, het droomeiland van de Filipijnen met 4 extreem spannende 'wreckdives' in een Japanse oorlogsvloot. Bizar om in een 170 meter grote olietanker of oorlogsschip te duiken met overal koraal op machinegeweren etc. Echt kicken! Daarna naar het paradijs op aarde: El Nido! Thanx to de tip van Emile en Dorreke zijn we dit dorpje toch even gaan checken. Ongelofelijke en surrealistische rotsformaties (zie pics). Dan nog de langste underground river ter wereld ontdekt en verder genoten van de mateloze gastvrijheid van de mensen daar. Echt niet normaal, zo vriendelijk!
Nu dus weer in Cebu, waar Bart, de eerste vrijwilliger van de HAS (Hogere Agrarische School) is aangekomen. Een prima eerste week met goede trainingen, leuke field trips en een echt traditionele bruiloft! Bart gaat boeren trainen in champignonteelt en hij gaat een marketingplan schrijven voor een van onze projectgebieden. Verder ben ik al bezig met de 2e vrijwilliger hierheen te halen.
Veel mensen zijn weer naar huis (waaronder Laurence, Peter en woensdag vertrekt Kiki), maar gelukkig zijn er nieuwe mensen aangekomen: een enorme rus uit Siberie en een player uit Colombia. Leuk die culturen.
Nou, de foto's spreken voor zich. Het blijft schitterend hier!

Veel natte groetjes uit Cebu!
G.

• 12 Mei 2006 - 09:45

Nicolien:

SUPER VET je fotos! ziet er echt ongeloofelijk uit! je weet ons hier in Nederland wel jaloers te maken he! ik heb trouwens een site gevonden die je misschien ooit van pas komt; www.nabuur.nl daar kun je om advies/hulp vragen en ook terug geven aan andere mensen die bezig zijn met ontwikkelings projecten...

geniet er nog van!
    liefs Nicolien

• 12 Mei 2006 - 11:49

LOL:

Super Vet. Mensen ontmoeten in het buitenland is altijd leuk.

• 16 Mei 2006 - 19:40

Lau:

Het was echt fantastisch... :) De realiteit is 1000x beter dan de fotos! Wisten jullie dat Gaston nu ook frans kan spreken?
    Allez, encore 6 semaines...

• 18 Mei 2006 - 06:18

Bob:

Die ondergrondse rivier is da bomb. De rest ziet er trouwens ook chill uit. Mooizo! Have fun.

• 22 Mei 2006 - 10:05

Renée:

Ongelooflijk geweldig wat je allemaal aan het doen bent. Ik ben benieuwd of wij ook zo'n mooi avontuur gaan beleven..Mooie background he. haha. Geniet er nog van.
    Liefs