Ik blijf nog even... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Ik blijf nog even... - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Ik blijf nog even...

Door: Gaston

Blijf op de hoogte en volg

29 Maart 2006 | Filipijnen, Manilla

He allemaal!

Tis alweer een tijdje geleden, maar het leven in Cebu is nog altijd prima vol te houden. Op mijn werk is het best druk en ik ben hard aan het netwerken met NGO's en donors om wat geld, een auto, een rijstmill, een labtop en 10 computers voor een school te regelen....Kijken of het allemaal gaat lukken. Verder heb ik via de ma van Dorreke nu contact met de Hogere Agrarische School in Den Bosch en ben ik vrijwilligers aan het regelen die kennis kunnen delen voor onze duurzame landbouwprojecten. Dit kost wel veel tijd, maar het gaat prima en de eerste student komt begin Mei aan. Hij gaat in een mooi afgelegen dorpje (Pinamungajan...) een compostfacility opzetten en de boeren helpen met betere marketing voor hun rijstomzet. Heel cool, want het kost de NGO niets en de studenten gaan het sowiezo gaaf hebben. Hopelijk krijg ik nog 2 studenten hier voordat ik wegga.
Dan de weekenden....Nog gedoken in Bohol (zeker gaaf) en Apo Island, een piepklein eilandje met een Hobbitdorpje met een paar honderd inwoners. Bizar gedoken met enorme schilpadden, scholen van duizenden vissen, Allerlei grote vissen (tot 2 meter!)en adembenemend koraal. Maar een van de hoogtepunten was zonder meer de beklimming van Mt. Kanlaon, de moeilijkste hike van de Filipijnen. Geweldige (actieve!) vulkaan en ijskoud kamperen op de top. brrrr, ik wist niet dat het ook koud kon worden hier. Dan heb ik mijn verblijf nog verlengd tm 25 juni en ga ik nu eerst een maandje reizen met Laurence, die net klaar is met werken. Daarna dus nog 2 maandjes werken en hopelijk veel geld binnenhalen!

Veel groetjes uit het enorm warme Cebu (de 'zomer' komt eraan....)
G.

  • 29 Maart 2006 - 06:59

    Harm:

    Ziet er weer erg mooi uit allemaal. Fijn dat je nu ook Brabantse superboeren op wereldreis gaat sturen!

  • 29 Maart 2006 - 17:14

    Wim:

    Helemaal te gek wat je doet, Gaston. Hele mooie sites ook. Ik ben trots op je. Cheers!

  • 31 Maart 2006 - 17:35

    Bob:

    Sounds like fun! Groot gelijk dat je nog langer blijft.
    Laters, Bob.

  • 01 April 2006 - 11:38

    Broert Emile:

    Zo, ziet er weer relax uit zeg! En ik wist niet dat ze daar zo'n hoge bergen hadden..
    Geniet ervan daar en hopelijk breng je wat geld in t laatje voor die NGO!
    Ik voel me alweer stuk beter trouwens, thanks voor je zorgen.
    Kus van een wederom kale Emile...

  • 01 April 2006 - 11:42

    Skoonzus:

    Drie werf hoera voor mijn moeder!
    Inmiddels weet je dus al dat jouw broertje, mijn vriendje weer kaal van hoofd is. Ik geloof dat hij vannacht zonder muts kan slapen. Sterker nog, ik heb hem al geaaid. En het voelt best lekker.
    Nu komt natuurlijk de hamvraag: Wie is Laurence?
    Dag broer, kusje van Dorreke!

  • 01 April 2006 - 21:46

    Joost:

    Yo gast, goed bezig daar zo te zien! mzzl Joost

  • 10 April 2006 - 14:49

    Teun:

    Hey Gast,

    Gaaf voor je dat je het zo naar je zin hebt. Werken is altijd fijn als je zulken weekenden kan hebben!

    Terug in het kikkerland begint de zomer en komt er weer een nieuw WK aan. Laatste vakken en scriptie moeten ergens in de zomer klaar zijn! Vel plezier nog daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 17284

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: