Reizen in de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Reizen in de Filipijnen - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Reizen in de Filipijnen

Door: Gaston

Blijf op de hoogte en volg

18 April 2006 | Filipijnen, Manilla

Dag allemaal!
Aangezien ik een tijdje langer blijf werken, heb ik dus een maandje vrij gekregen om dit bizarre land te ontdekken samen met Laurence en soms met andere vrijwilligers. Onze trip begon met een grote party in Manila met jawel: DJ TIESTO! Supervet feestje alleen kunnen die Filipijnen niet enorm uit hun dak gaan. Daarna nog een paar dagen verdwaald geraakt in het bizarre Manila met ook een bezoek aan 'Smoky Mountain', de grote vuilnisbelt waar honderden mensen letterlijk op leven en dag en nacht afval verzamelen. Een vriendin van Laurence werkt voor een NGO die de kids daar weg wil halen, gelukkig met succes. De meeste kids zitten nu op school in plaats van de hele dag tussen de vuilnis.
Daarna naar het 8e wereldwonder, de rijstterrassen van Luzon. Ongelofelijk mooi en nog de op 2 na hoogste berg van de Filipijnen getrotseerd. Erg pittige maar schitterende hike. Daarna nog een dagje surfen en een Indian-style treinrit van 20 uur moeten doorstaan om de bekendste vulkaan van de Filipijnen te beklimmen (Mt Mayon). Het laatste stuk moesten Laurence en ik alleen doen omdat de gids het niet meer trok! haha. Een van de hoogtepunten was ook het zwemmen met de whalesharks. Dit kan maar op 3 plekken ter wereld waaronder dus hier om de hoek. Bizar om een 9meter gestippelde, grote vis 4 meter onder je te hebben zwemmen!WHAAA! Na 2 dagen op een onbewoond eiland te hebben gekampeerd, gaan we morgen op weg naar Palawan, het laatste eiland van onze trip. Al met al gaat dus alles toppie en heb ik nog 2 weekjes 'vakantie'. Daarna nog 2 maandjes werken in Cebu. Keep you people posted en hou jullie taai!
Veel groeten
G.

  • 18 April 2006 - 06:39

    Joost:

    Wederom mooie verhalen. Hoeveel achtste wereldwonders zijn er eigenlijk? En heb je de haai wel gevangen? Het ga je goed kerel.

  • 18 April 2006 - 07:48

    Joris:

    Laurence? did I miss something? I'm happy though, to be honest I was a bit worried about the kid photo's.

  • 18 April 2006 - 11:31

    Huug:

    Die squashbaan van 10 mei maar verzetten?

  • 18 April 2006 - 15:15

    Dino:

    He gast, ik herken de foto's al van eerdere broers die in den vreemde verkeren. Een paar dingen had ik ook al gezien op Pieter zijn vakantiekiekjes, want hij is vorige maand in de Filipijnen geweest. Super mooi man. Maar.... wat zag ik nu op een van de foto's. Probeer je een echte coole surfdude te worden met een sik jongen. Als je niks hebt moet je ook niks laten groeien he jochie.
    Veel plezier op Palawan en tot hoors. Trouwens, hier in Hoogerheide is het ook heel mooi hoor.

  • 18 April 2006 - 16:14

    Harm:

    Mag ik me aansluiten bij Joris? Pas maar op met al die kinder foto's straks heb je die vervelende Peter R. de Vries met zijn verborgen camera nog op je dak! Verder wel mooie foto's hoor ;-)

  • 19 April 2006 - 09:01

    Steph:

    Mooie verhalen Gast, ik doe hier met wat collega's het spel zoek de verschillen met die andere bekende waar ben jij nu site.
    O wow die sick, een onopvallende schaduw aan je kin. Misschien begin ik ook maar weer eens aan een snor.
    Ik neem aan dat Laurence of the Philippines je nieuwe girl is? Leuk!

    Je hebt t maar zwaar, geniet ervan!

  • 20 April 2006 - 00:59

    Gaston:

    Ok, die onopvallende sik is eraf! Was beter voor iedereen....;)

  • 20 April 2006 - 14:06

    Erik:

    moet ik dan ook maar weer mijn baard eraf halen...?
    mooie foto´s, maestro!

  • 20 April 2006 - 17:34

    Marijn:

    Mooie surfplank man! Wanneer zaag je 'm doormidden zodat ie een beetje normaal formaat heeft? ;)
    Ziet er goed uit allemaal dude

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 17279

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: