Eerste bericht uit Cebu! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu Eerste bericht uit Cebu! - Reisverslag uit Manilla, Filipijnen van gastonincebu - WaarBenJij.nu

Eerste bericht uit Cebu!

Door: Gaston

Blijf op de hoogte en volg

23 Januari 2006 | Filipijnen, Manilla

Zo mensen!
Hier dan het eerste berichtje uit het mooie Cebu, Filipijnen. Mijn eerste week was echt bizar. Ik heb de Filipijnse cultuur al van echt dichtbij mogen meemaken. Ik heb zelf een kamer geregeld (aangezien mijn aangewezen kamer een soort stal was met halve ramen en geen bed...) samen met JM, een filipino die voor Aiesec had gewerkt. Mbt mijn werk werd ik direct in het diepe gegooid. Mijn NGO helpt en traint boerengemeenschappen in de berggebieden met mileubewuste landbouw en andere aspecten zoals gender equality, vee correct voederen, afvalscheiding en watermanagement. Heel praktisch maar vooral gericht op training zodat ze het later zelf kunnen (en volgende generaties).
Ik ben dus al het hele eiland doorgecrossed om naar alle projecten te kijken. Dit betekende weer mooie primitieve omstandigheden. Slapen om een houten 'bed', douchen met een emmer, 3x per dag rijst en het lokale dialect proberen te verstaan (vaak tevergeefs...). Maar de kindjes zijn te lief (zie foto's), de boeren te aardig en de natuur te mooi, dus ik hou het nog wel even vol. Verder al vrienden gemaakt met een belgische meid, een paar lokale filipinos en een nederlandse meid die vorige week is aagekomen. Al met al dus erg gaaf tot nu toe. Ik hou jullie op de hoogte!!

  • 23 Januari 2006 - 08:18

    Huug:

    Je lijkt wel Sinterklaas, zo blij als al die kinderen met jou op de foto staan... 't Ziet er inderdaad mooi uit allemaal! Alleen moet je me even uitleggen wat die hotline met die kinderen te maken heeft...

  • 23 Januari 2006 - 09:24

    Joost:

    Mooie shit G! Ook leuk dat je een nieuwe vriendengroep hebt van 8 jaar! Op zich weinig verschil met een ormergie dus.

  • 23 Januari 2006 - 13:43

    Bregje:

    Kan je een kindje opsturen naar Nederland? Heb nu toch genoeg ruimte. En die douche was voor mij bedoeld -> B!
    ENJOY!!

  • 23 Januari 2006 - 16:56

    Stanley:

    nice!

  • 23 Januari 2006 - 17:21

    Harm En Erik:

    kinderknuffelcompetitie emile-gaston:
    1-1

    (gaston scoort in de verlenging)

  • 23 Januari 2006 - 21:44

    Teun:

    Hey Gast,

    Zijn de vrouwen ook vrouwen? Of mannen?

    Alvast veel plezier maak er een mooie tijd van!

  • 26 Januari 2006 - 09:31

    Dave Coret:

    Hey wij zijn met 3 nederlanders ook op Cebu waar we stage lopen op de university of San Carlos.
    Misschien dat we een keertje een Biertje kunnen drinken in 't weekend. Ons adres is:
    COCOFED Dormitory
    University of San Carlos-Technological Center
    Talamban, Cebu City
    6000 Philippines

  • 29 Januari 2006 - 10:43

    Chris:

    That's a great ass shot Schmitz!

  • 29 Januari 2006 - 13:55

    Bob:

    Hier is het koud! Siberisch! En daar?

  • 30 Januari 2006 - 05:09

    Emilio:

    Gaaf broertje!Kijken waar ze de schattigste kids hebben,Nepal of Filipijnen..
    Succes daar met je stage en we mailen snel!
    ps jij hebt tenminste een douche...;)!

  • 09 Februari 2006 - 12:22

    Teun:

    Yo dude,

    Ben door bij Unilever! Waarschijnlijk in Augustus beginnen.

    Check ya later

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Manilla

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 17285

Voorgaande reizen:

14 Januari 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: